lunes, 19 de enero de 2015

Aprenem a analitzar de lo inocent allò amagat


Avui toca estrena el bloc de tercer, una nova etapa de la carrera on començarem més tard les ansioses esperades pràctiques amb els infants.

L'entrada d'avui tracta d'una reflexió sobre l'assignatura de “Comunicació Audiovisual i Multimèdia en Educació Infantil” i la reflexió d'un treball que hem realitzat les meves companyes i jo.

En primer lloc, he de sincerar-me i parlar sobre tot lo que m'ha aportat l'assignatura, tant professionalment com personalment. Aquesta m'ha fet veure, més encara, que la televisió està totalment controlada, i que a grans trets tots estem controlats per una banda o un altra. Hem de ser conscients de que veuen els nostres infants a la televisió i saber diferenciar que és racional i què no.

Per altra part, he compres que el cinema, malgrat mostri una imatge d'innocència amaga missatges explícits que poden influenciar en la conducta del nen, i que com a futures mestres, hem de tenir-ho en compte, tanmateix con el currículum ocult, no ens hem de deixar impressionar per les aparences.

I finalment, després de la meva visió dolenta sobre els videojocs, que són una pèrdua de temps, creant absència als nens i molta dedicació de temps, he vist que també són bons, que existeixen un milió de jocs educatius que poden arribar a afavorir habilitats dels infants i millorar la seua autoestima.

Ara us vaig a parlar sobre el treball d'anàlisis de l'assignatura. Na Gemma ens va demanar que agafàssim una pel·lícula, una serie, un videojoc... i l'analitzàssim, observàssim les seves coses bones, o les dolentes! Així doncs, els nostre grup, vam decidir analitzar “Bob Esponja”. Per què? La veritat es què el vam seleccionar perquè és una sèrie que actualment veuen dia a dia molts infants, i alguna vegada l'havíem vista nosaltres, i com que no ens quadrava que tingues un contingut el suficientment adequat a infants del nostre futur treball.

 


Així ja amb la sèrie seleccionada, vam veure un capítol, i les nostres hipòtesis es van confirmar, ha que presenta molt de missatges implícits inadequats per infants.

Aquest treball m'ha ajudat a aprendre a analitzar sèries on les aparences no són lo que són, i que el contingut que apareix en una canal de televisió apte per a infants, no vol dir que ho sigui per totes les edats referents a infants. He aprés a analitzar des de dins una sèrie, a veure allò explicit, i a interpretar missatges de dues maneres diferents.

Ara bé, he de dir que la meva visió sobre la innocència dels dibuixos per infants canviat molt, i bé perquè molts de dibuixos no són allò que mostren. Hem de ser molt conscients, com abans he mencionat, d'allò que exposem als nostres infants, i aprendre i ensenyar als nens a interpretar els dibuixos i agafar allò bo i deixar lo dolent de banda.

Finalment, per acabar, vull destacar que aquesta assignatura a nivell de futura docent és molt important, perquè t'ajuda a reflexionar sobre coses explícites que en el futur podríem arribar a utilitzar, ensenyant així als nens continguts inadequats.


No hay comentarios:

Publicar un comentario